• Home
  • Facebook
  • Twitter
  • Sykpe
  • Myspace
  • Sunday, February 27, 2011

    Maaf !

    Senang ke nak ucapkan maaf kepada seseorang ?

    Aku sendiri akui. Bukan mudah nak ucapkan perkataan maaf. 
    Kita nie cakap je maafkan, tapi hati kata macam2. Da la tak ikhlas, dapat plak dosa. Pakej la tue!
    Ikhlas nie perlu lahir dari hati supaya tak ada dendam atau permusuhan. Kadang2 ego manusia sendiri yg tak nak memaafkan seseorang. Takut dapat malu bila ucapkan maaf. Apa yg nak dimalukan, kalau kesalahan dia tapi kita sendiri yg minta maaf. Tak ke malu dia? 

    Ustazah aku ada pesan "jika kita boleh memaafkan seseorang atas kesilapan yang susah utk maafkan,tentu Allah pun akan memaafkan kesilapan kita yang mungkin sukar untuk diampuni".
    Terdiam sejenak, apa yg dikatakan oleh ustazah aku nie.


    Aku manusia biasa.
    Sama seperti kamu semua.
    Tak lari melakukan kesilapan.
    Andai kata ada kesalahan aku yang tidak disengajakan
    MAAFKAN AKU.

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...